Via dette link kan du downloade et program og stille overskydende regnekraft til rådighed for danske forskere.
Dette er IKKE et BOINC-projekt (selv om det forekommer mig, at de godt kunne bruge BOINC). De danske forskere er specielt interesserede i, hvordan proteiner folder sig og dette projekt minder derfor om de forskellige protein-projekter i BOINC, men at bekæmpe farlige sprøjtemidler er et andet projekt.
Læs mere på projektets hjemmeside: På dansk - og på engelsk.
MiG står for Minimum intrusion Grid. Til en PC'er installeres en VM-player, der fungerer efter klik og konfiguration af den tilhørende screensaver. Jeg tester denne screensaver samt den såkaldte One-Click model - meget enkel - til gavn for dem af jer, der skulle få lyst at være med.
Der findes tre forskellige modeller at installere - den stærkeste model er for dem, der har en Playstation 3. Sådan en har jeg ikke, så den kan jeg ikke teste.
Har testet både den såkaldte OneClick model, hvor jobs udførte kan ses og screensavermodellen. Begge modeller virker ganske uskadelige, men også kedelige, da jeg i jeg screensavermodellen ingen steder kan se, hvor meget CPU-kraft jeg har leveret til projektet. Der findes dog en monitor over aktiviteter.
Har på projektet gjort opmærksom på, at BOINC findes og måske kunne være et brugbart alternativ for danske forskningsprojekter.