Brugernavn:
Password:

Select Forum Language: Gem password
Glemt Password?
 Alle fora
 BOINC-projekterne / BOINC Projects
 LHC@home
 LHC bliver indviet på onsdag i Geneve
 Nyt emne  Svar på emne
Forfatter  Emne Næste emne  

admin

Indlæg 5718

Skrevet - 07/09/2008 :  19:03:02  Vis %s1%'s profil  Besøg admin's hjemmeside  Svar med citat
Jeg er da lidt stolt over, at min computer i sin tid har været med til tjekke magneter til Large Aldron Collideren for fejl.

Bliver spændende om der bliver fundet små, sorte huller, der eksisterer et nanosekund, eller om der kommer beviser for den femte (eller måske flere) dimensioner, når protoner smadrer sammen med protoner.

Jeg ekstra-kloger mig på grundlag af en glimrende og læseværdig artikel i Politiken i dag 7. september. Anbefales.

Kirsten

Karsten V.

Indlæg 181

Skrevet - 07/09/2008 :  21:59:43  Vis %s1%'s profil  Svar med citat
Det bliver endnu mere spændende at se om dommedagsprofeterne får ret. Hvis de får er vi her muligvis ikke til at diskutere det (eller også har vi virkelig noget at snakke om). Jeg er nu ikke så bekymret, det lader jeg andre om at være.

Mine PC'er gjorde også deres lille del, vi må håbe det giver et brugbart resultat.

Mvh, Karsten

Et smil er den korteste distance mellem to mennesker.
Victor Borge, også kendt som Børge Rosenbaum.

Til toppen af siden

admin

Indlæg 5718

Skrevet - 08/09/2008 :  11:10:48  Vis %s1%'s profil  Besøg admin's hjemmeside  Svar med citat
Mig bekendt er teorien, at der hele tiden bliver dannet små sorte huller - også her på jorden. De eksisterer bare så kort tid - altså VIRKELIG kort tid - så vi/forskerne aldrig når at registrere dem.

Men hvis jorden forsvinder i et sort hul på onsdag, har det været hyggeligt at kende jer

Kirsten
Til toppen af siden

admin

Indlæg 5718

Skrevet - 09/09/2008 :  10:58:48  Vis %s1%'s profil  Besøg admin's hjemmeside  Svar med citat
I kan følge med live fra kl. 8.30 i morgen 10. september http://webcast.cern.ch/

Det er mere spændende end en raketaffyring efter min mening - dem har der været mange af, men ikke start op af sådan en kæmpemæssig partikelgenerator.

Kirsten
Til toppen af siden

Karsten V.

Indlæg 181

Skrevet - 10/09/2008 :  21:15:07  Vis %s1%'s profil  Svar med citat
Jeg havde ikke mulighed for at følge med, men eftersom jeg sidder her og skriver, og har hørt/set at eksperimentet var en succes indtil videre, ser det ud til at dommedag er udsat indtil videre.

Det er nok også bedst ikke at vide hvornår det bliver....

Mvh, Karsten

Et smil er den korteste distance mellem to mennesker.
Victor Borge, også kendt som Børge Rosenbaum.

Til toppen af siden
   Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
Hop til:

Image Forum 2001  JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic Powered By: Snitz Forums 2000